۱۳۸۷ آذر ۲۲, جمعه

قتل عام گروهی گرگ ها و سکوت سازمان محیط زیست



در سومین روز از فعالیت نخستین پایگاه خبری فضای سبز و محیط زیست ایران ، انتشار خبر تشکیل ستاد مبارزه با گرگ هاو قتل عام گرگ ها، در سبز پرس که توسط یکی از خبرنگران این سایت تهیه شده ، امروز واقعا منو تکون داد . در همین مدت یکماه اخیر بیش از ۱۰ گرگ کشته شده که لاشه ۷ گرگ پیدا شده و ۴ گرگ زخمی شدند و دو توله هم توسط مردم گرفته شده و تحویل محیط زیست شدند .
نکته قابل توجه اینکه بخشدار لالجین همدان گفته که این ستاد با همکاری بسیج و محیط بانان محیط زیست مشغول فعالیت است ! یعنی سازمان محیط زیست که خود می بایست حافظ جان حیات وحش باشد امروز خودش به جرگه مخالفان حیات وحش پیوسته است ! باور کردنش سخت است.
هر چند محمدی ، مدیر کل حیات وحش سازمان محیط زیست صدور مجوز گرگ کشی از سوی این سازمان را تکذیب کرده اما اظهارات بخشدار محترم نشون می ده که محیط زیست هم در گرگ کشی همکاری دارد .
واقعا حیرت آوره ! انگار دوباره برگشتیم به دهه ۶۰ ، زمانی که برخی از نمایندگان مجلس مجوز گرگ کشی صادر می کردند و اینقدر این رویه را ادامه دادند تا امروز نسل گرگ ایران در بسیاری از مناطق به شدت کاهش یابد . جانوری که در راس هرم غذایی قرار دارد و فقدانش می تواند توازن اکولوژیک اکوسیستم را به هم ریزد . اما اینکه چطور اداره کل محیط زیست استان همدان در برابر این جنایت سکوت کرده و حتی خود در مرحله ای با بخشدار محترم لالجین همراه شده ، واقعا جای شگفتی و البته تاسف دارد . حتی اگر هم محیط زیست نقشی در این طرح نداشته اما می توانست اعتراض خود را نسبت به این اقدام غیر عقلایی و غیر علمی زودتر از اینها ابراز کند . اما این اداره کل، سکوت را به اعتراض ترجیح داد تا امروز بیش از ۱۰ گرگ کشته شوند .

۱ نظر:

من و گریه های زمین گفت...

سلام واقعا باعث تاسفه. حالا این قضیه چی شد هنوز ارامه داره؟