۱۳۸۷ آذر ۱۸, دوشنبه

كشتار ماهي ها در لرستان

در لرستان آلودگی600برابر استاندارد بود40،هزار ماهی مرد

به نقل از روزنامه همشهری در تاریخ27آبان1387:با وجود اینکه کارخانه خمیر مایه شهرستان دورود در طول سال جاری برای سومین بار است به وسیله جاری کردن پساب های خود در رودخانه تیره،جان 20هزار قطعه آبزی را می گیرد اما گویا روند این فاجعه زیست محیطی در لرستان توقف پذیر نیست.
مدیر کل سازمان حفاظت ازمحیط زیست استان لرستان در گفتگو با مهر گفت:ماموران گارد حفاظت محیط زیست این شهرستان در هنگام گشت و کنترل متوجه تعداد زیادی ماهی کپور تلف شده در رودخانه تیره در روزهای اخیر شدند.
علی رحیم کاکاوند گفت:کشتار آبزیان بر اثر رهاسازی و تخلیه ناگهانی فاضلاب صنعتی کارخانه خمیرمایه به رودخانه است.وی تصریح کرد:ماموران گارد حفاظت از محیط زیست در مراجعه به کارخانه خمیرمایه متوجه شدند که سیستم تصفیه فاضلاب این کارخانه خاموش بوده است.
مدیر کل سازمان حفاظت از محیط زیست استان لرستان افزود:اداره های دامپزشکی و شیلات دورود پس از بررسی،علت مرگ آبزیان را خفگی و مسمومیت ناشی از ورود پساب صنعتی کارخانه خمیرمایه تشخیص دادند.کاکاوند خاطر نشان شد:نتایج آنالیز خروجی فاضلاب کارخانه خمیرمایه در زمان حادثه توسط آزمایشگاه اداره کل حفاظت از محیط زیست حاکی از600برابر حد استاندارد این فاضلاب است.وی خاطر نشان کرد پرونده برای طی مراحل قانونی تحویل دادستانی شهرستان دورود شده است.

هیچ نظری موجود نیست: