۱۳۸۷ آذر ۱۷, یکشنبه

باز هم آلودگي

افزایش 40درصدی سقط جنین بر اثر آلودگی هوای شهر

سالا‌نه یك میلیون خودرو در كشور تولید و راهی خیابانها می‌شود؛در كنار این خودروهای آلا‌ینده هوا با آن خودروهای فرسوده ای كه مثل لوله جهنم دود تولید می‌كنند،وجود صنایع آلا‌ینده در شهرهای بزرگ و به خصوص تهران موجب شده است كه وضعیت سلا‌متی شهروندان گاه در حد هشدار قرار بگیرد.
در حالی كه پیش از این برخی از كارشناسان از مرگ روزانه ۲۷ شهروند تهرانی بر اثر آلودگی هوا خبر داده بودند،روز گذشته مشاور محیط زیست تهران ؛هادی حیدرزاده در نشست مشترك خود با خبرنگاران از افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی سقط جنین در مناطق بسیار آلوده شهری خبر داد.
وی گفت: بر اساس یك تحقیق دانشگاهی، سقط جنین در شهرهای آلوده مانند تهران خصوصا در مناطقی كه آلودگی هوا بالا‌ست حدود ۴۰ درصد بیش از سایر شهرهاست و با توجه به این كه سقط جنین عمدی جرم است، در عمل باید مسئولا‌ن افزایش آلودگی هوا در تهران مجرمان این قتل‌ها محسوب شوند.به گزارش سیاست روز،پیش از این نیز تحقیقات تیم سوئیسی دانشگاه برن نشان داده است كه آلودگی هوا نیاز جنین را به تنفس افزایش می دهد و جنین به جای ۴۲ بار نفس كشیدن در دقیقه باید ۴۸ بار عمل دم و بازدم را انجام دهد. ‌
در این بررسی ۲۴۱ جنین در سه وضعیت آلودگی هوا از نظر نسبت اوزون، میزان دی اكسید ازت و ذرات معلق در هوا مورد ارزیابی قرار گرفتند. ‌
این بررسی نشان داد به نسبت افزایش آلودگی هوا میزان تنفس جنین نیز افزایش داشته است كه تاثیرات منفی بر روی دستگاه تنفسی در سنین پایین و به دنبال آن افزایش بیماری‌های دستگاه تنفسی در سن رشد و كاهش عمر را در پی خواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست: